  • Data: 2018-12-10 17:02:57
    Temat: Re: Jej głównym zadaniem było zajmowanie się problemami które stwarzał Kościół
    Od: "n" <...@...e> szukaj wiadomości tego autora

    No zobaczcie sami, jak pewna dobrotliwa Żydówka uratowała katolickiego Prymasa przez
    dobrymi radzieckimi towarzyszami:

    "Zapytałem kiedyś, przy okazji jazdy samochodem do Lasek, o jej kontakty z
    Wyszyńskim. Mówiła, że decyzję o internowaniu wydała w bardzo szczególnych
    okolicznościach. Z Moskwy nadchodziły ponaglenia i informacje, że jeśli polskie
    władze nie zajmą się Prymasem, to zrobią to służby radzieckie. Luna dawała do
    zrozumienia, że była to zapowiedź deportacji Wyszyńskiego do ZSRR. Jej zdaniem
    internowanie w Polsce mogło ocalić mu życie."

    -----
    > Jak już zaczęli od szeregowego wikarego i udało im się go w końcu wypchnąć do
    pozycji biskupa to mieli otwartą drogę do Watykanu (i to oni delikatnie decydowali,
    kto pojedzie i gdzie).