  • Data: 2010-12-16 22:26:06
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/16/2010 1:05 PM, Papuso Smurfo wrote:

    > bo taka jest notacja zapisu liczb w systemie dzisiętnym,

    tak? a jaka jest notacja zapisu liczb w systemie dziewiątkowym?

    to w zasadzie kończy temat.

    > a nawet jak by te liczby były zapisane dziewiątkowo, to wynik operacji
    > byłby > identyczny niż w dziesiętnym,

    no to ci juz chyba wszyscy po koleji wyjasnili, ze nie.

    > po prostu pierw tsza zamienić na
    > dziesiętny,

    a po co? nie mozna wykomnwyac i zapisywac obliczen w dziewiatkowym?

    > tfierdzenia że operacje na tych samych liczbach w różnych systemach dają
    > różne wyniki śfiadczy tylko o tym że osoba pewnie nie skończyła nawet tych
    > ośmiu klas:O(

    nie na tych samych liczbach, tylko na liczbach, ktorych zapis wyglada
    tak samo.

    policz sobie 10 + 10

    raz w dwójkowym raz w dziesietnym

    to nie sa te same liczby w sensie wartosci, ale reprezentacje maja taka
    sama w roznych systemach
    dopoki nie okreslisz systemu nie potrafisz podac wartosci zapisanych liczb.

    jak policzysz w roznych systemach to nie dosc ze dostaniesz rozne
    wartosci to zapis wyniku tez bedzie rozny,

    czego jeszcze nie rozumiesz?