  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Mon, 6 Aug 2007 22:56:39 +0200

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f96n51$cb8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > zniszczenia zderzaka i karoserii byly duze, a wniosek jest taki ze nawet
    > zwierzeta tych swiatel nie widzą a jak ma je zauwazyc czlowiek? To ze
    > jezdzisz na swiatłach 7 lat zawdzieczasz tylko temu ze jestes bardzo
    > ostrozny i ewentualnie jesteś lekowy w momecie prowadzenia auta, a swiatła

    Obowiązek jazdy na światłach cały dzień nie powstał dlatego, aby lepiej
    Cię było widać w pogodny, słoneczny dzień. Obowiązek ten powstał przez kupę
    ignorantów, którzy jeździli bez świateł chociaż było pochmurno i deszczowo,
    a w takich warunkach światła znacznie poprawiają widoczność. Kierowcy nie
    umieli myśleć i racjonalnie używać świateł, to ktoś musiał pomyśleć za nich.
    Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Wielokrotnie widziałem na drogach idiotów,
    którzy pomimo tego, że już się ściemniało, jechali bez świateł, bo przecież
    oni wszystko widzą. Teraz idioci takiego pokroju nie mają wyjścia, albo
    przestaną polaczyć i włączą światła, albo zapłacą mandat, co jednocześnie
    sprawia, że bardziej opłaca się jechać na światłach, niż bez.