  • Data: 2007-03-08 18:52:37
    Temat: Re: Jakie mp3 legalne?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 2 marca 2007 20:30
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...onet.pl>):

    > Wszystko pięknie, tylko jak się to ma do tego, co się powszechnie twierdzi
    > (że już samo posiadanie mp3 jest nielegalne i karalne)?

    Tak, że Jasio nie ma pojęcia o tym, co pisze. Ty też nie do końca, ale to Ty
    pytasz :D

    posiadanie plików w formacie mp3 nie jest nielegalne w Polsce jako takie,
    ale legalności lub nie podlega ich zawartość.

    Prawo autorskie majątkowe może zostać uchylone np. oświadczeniem twórcy.
    Przykładowo nagrań z Jamendo.com możesz sobie trzymać do woli (choć z
    wykorzystaniem to już w zależności od przypadku), choć za nie nie
    zapłaciłeś. Podobnie np. nagrania, za które zapłaciłeś. Oraz nagrania
    nabyte w ramach dozwolonego użytku osobistego.

    Jasio nieco ma racji, bo panuje powszechne przekonanie tego typu (że można
    ściągać legalnie), wynikające z tego, że winę trzeba udowodnić. Więc jak
    ściągniesz, to muszą udowodnić, że ściągnąłeś, a nie że wszedłeś w
    posiadanie legalnie. A tego się pewnie im nie będzie chciało. Lepiej ścigać
    tych, co rozpowszechniają....

    --
    Jego Ponurość Tristan
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/