eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakie możliwości odzyskania kasy i "ukarania" sprzedawcy?Re: Jakie możliwości odzyskania kasy i "ukarania" sprzedawcy?
  • Data: 2008-03-05 18:11:45
    Temat: Re: Jakie możliwości odzyskania kasy i "ukarania" sprzedawcy?
    Od: kraf101 <C...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mam takie pytanko.

    Jeżeli Beer jest na tyle wkurzony na operatora, to czy może rozwiązać
    umowę (uchylić się od skutków prawnych oświadczenia woli) na zasadach KC
    art 84 p. 1. (działanie pod wpływem błędu).

    Beer zakupił telefon i podpisał umowę ze sprzedawcą w celu korzystania z
    usług telekomunikacyjnych. Wiadomo, że telefon jest konieczny do
    korzystania z tych usług.

    Beer podpisując umowę i nabywając telefon był przekonany, że za płacone
    pieniądze dostawca będzie dostarczał usługę.

    Okazało się że podpisując umowę Beer był w błędzie. Telefon dostarczony
    przez sprzedawce uniemożliwia korzystanie z zamówionej usługi.
    Sprzedawca powinien wiedzieć, że telefony które sprzedaje czasami się
    psują i przewidzieć dostarczenie telefonu zastępczego, w okresie
    gwarancji czyli trwania jego odpowiedzialności za sprzedany telefon.

    ,, ... gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy,
    albo gdy wiedziała o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć."

    Tak więc czy przypadkiem odstąpienie Beer'a i od umowy ze względu na
    błąd, może być skuteczne? Co o tym sądzicie?




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1