  • Data: 2010-08-02 11:04:01
    Temat: Re: Jakie dokumenty potrzebne do wystawienia faktury VAT UE
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/08/2010 12:48, Maddy wrote:
    > Żeby móc stosować 0% w obrocie wewnątrzwspólnotowym, trzeba być unijnym
    > płatnikiem VAT.

    Przecież napisałem, że mam europejski NIP. Jestem unijnym płatnikiem VAT.

    > A jak ktoś jest płatnikiem unijnym, to raczej wie, jak wystawić fakturę
    > z 0% VAT - chyba, że jakimś pechem trafi się na pierwszy raz w tej

    W dużych firmach jednak niekoniecznie potrafią klienta poinformować.
    Dział księgowości jest w Warszawie, a sprzedawca w małym miasteczku.

    Ja wystawiam faktury w ten sposób, że poproszę klienta o NIP, sprawdzam
    na stronie Komisji Europejskiej (podawałem link w pierwszym poście) i
    wystawiam fakturę. Raz na kwartał podaję listę takich transakcji swojej
    skarbówce, która na razie w żaden sposób nie miała żadnych zastrzeżeń
    (tylko raz dzwonili, że jeden NIP jest niekompletny, bo podczas
    wprowadzania tego NIPu do księgowości gdzieś zniknęła ostatnia cyfra).

    Ludek