    Date: Mon, 21 Jun 2010 17:30:28 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki sens ma regres podpisowy?

    On 2010-06-21 15:57, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Idea jest taka, żeby był 1 podpis do wszystkiego, a nie wiadro podpisów
    > do każdego gówna osobno. A koszt wydawania tych podpisów przez
    > magistraty kto ma ponosić? Znów kurwa ja.

    W sumie to jest słaba idea. Tak jak nie mam jednego hasła do wszystkiego
    tak i mało istotne bzdety nie życzyłbym sobie podpisywać używając
    podpisu kwalifikowanego, zastępującego w końcu podpis odręczny.

    > No wtedy zarabiało Unizeto, a teraz zarabiają inni także, bo jest wybór.
    > Więc urynkowiono temat.

    Ależ ja nie mam nic przeciwko urynkowieniu tematu. Niech sobie zatem ZUS
    negocjuję cenę dla miliona, czy ile tam potrzeba, certyfikatów. Zgaduję,
    że wynegocjowana cena może być i o rząd wielkości niższa niż kiedy od CA
    kupuję się jeden certyfikat.

    > A co, powinny być zakazane?

    Wręcz przeciwnie. Medium ani sposób transmisji faktury nie powinien mieć
    jakiegokolwiek znaczenia. Jak ktoś sobie życzy to może przesłać pendrive
    z *danymi* faktury gołębiem pocztowym. Zwłaszcza, że tak samo może
    zrobić z fakturą "papierową".

    > Przez kogo wydany? Bo słabo tak widzę, żeby cert wydany przeze mnie miał
    > być honorowany przez bank, nawet jeśli to będzie tak paściaty bank, jak
    > Bank Pana od Win.

    A czym się różni certyfikat kwalifikowany od certyfikatu wydanego przez
    Ciebie, o ile jest używany do podpisu gwarantującego integralność danych
    faktury?

    Zauważ, że faktur w formie elektronicznej, wymienianych przez EDI, nie
    trzeba ich podpisywać podpisem kwalifikowanym.

    Tak więc nie o niewypieralność w tym wszystkim chodzi, tylko (co
    najwyżej) o kontrolę integralności.

    A do tego w zupełności wystarczy certyfikat niekwalifikowany.

    Piotrek