  • Data: 2006-07-19 19:20:27
    Temat: Re: Jaki prokurator będzie mnie oskarżał?
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ania <n...@v...pl> napisał(a):

    > Przykrafiła mi się chora sytuacja. Żałosne mailowe doniesienie na mnie
    > do prokuratury w innym mieście niż moje i donosiciela. Życzliwy nie
    > został nawet przesłuchany (brak protokołu w aktach sprawy) za to
    > korespondował z policją prowadzącą postępowanie (wydruki korespondencji
    > już w aktach sprawy są). Dla mnie to dość jasne - niczym niedawnemu
    > renciście z Elbląga - próbowano mi przysporzyć problemów. Oczywiście
    > nasza chwalebna prokuratura rodem z głębokiego PRLu przyklasnęła.
    > Przejrzałam akta sprawy i nie widzę tam nic, dokładnie nic, w zakresie
> [...]

    Wokanda zostanie obsadzona w drodze pomocy prawnej przez prokuratura z tej
    prokuratury, gdzie mieści się sąd.

    I tak na marginesie - na rozprawie przed sądem staje ten prokurator, który ma
    wyznaczona wokandę w danym dniu u danego sędziego. W większych miejscowościach
    rzadko się zdarza, aby to był autor aktu oskarzenia. Dla przykładu - u mnie
    jest ok. 30 prokuratorów oraz ponad 20 sędziów orzekających w sprawach karnych
    w trzech wydziałach, które na dodatek mieszczą się w róznych miejscach.
    Potrzeba by geniusza, który - działając zgodnie z art. 351 kpk - dopasował to
    tak, aby na rozprawie był zawsze autor aktu oskarżenia. ;)
    Prokurator z innej jednostki występują przed sądem praktycznie tylko w
    wypadku, gdy wszyscy prokuratorzy z danej prokuratury są wyłaczeni od sprawy.