eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
  • Data: 2009-09-10 22:49:39
    Temat: Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 10 Sep 2009 22:10:55 +0200, "pt" <p...@p...onet.pl> pisze:

    >Nie będę stawiał głowy, jak napisałem nie jestem do końca pewny słuszności
    >moich wypowiedzi (chociaż mapa jako taka jest wg indywidualnym dziełem grupy
    >twórców) i dyskusja mogłaby przykryć istotę sprawy, dlatego proponuję to
    >zamknąć;
    Ja nie mam wątpliwości, że ta mapa jest prawnie chroniona, tylko moim
    zdaniem bardziej prawdopodobne jest to, że ochrona wynika z ustawy o
    ochronie baz danych. A w konsekwencji inne byłyby zasady dozwolonego
    użytku, niż przy ochronie praw autorskich.

    >znalazłem natomiast pewną wskazówkę na
    >http://psip.wrotapodlasia.pl/WODGiK/Default.aspx?_=
    WODGiK,Zezwolenia - po
    >prostu skontaktuj się ze swoim WODGiK i wykup takie zezwolenie - wyglada na
    >to, że nie jest specjalnie drogie - zwłaszcza, jeżeli wykażesz, że
    >publikujesz w celach naukowych ;-)

    Dzięki, to ciekawa informacja. Wygląda na to, że nawet nie musiałbym
    być naukowcem, bo w tej samej rubryczce są niekomercyjne potrzeby
    własne.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski