    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki czas ma pracodawca na dostarczenie L-4 do Zus
    Date: Wed, 7 Jun 2006 18:21:12 +0200

    Dnia 7 cze o godzinie 15:48, na pl.soc.prawo, cef napisał(a):

    > Skąd ten pomysł o kontynuacji?
    > Nigdy nie płaciłeś za dwa miechy zwolnienia
    > artystów chorujących od 1 grudnia do 31 stycznia?

    No w sumie to jak to sobie wyobrażasz?
    U mnie jest jeden pracownik co chorował od sierpnia - pierwsze 33 dni -
    wiadomo - wypłacałem mu jako pracodawca. Jego choroba jest raczej nie do
    wyleczenia - miał ustawowe 182 dni L-4 - i od stycznia ZUS nadal mu
    wypłacał zasiłek chorobowy. Z początkiem lutego stanął na komisji ze
    względu na wniosek o świadczenie rehabilitacyjne - zostało mu przyznane.
    ZUS jednak popełnił "gafę" bo w decyzji wyznaczył że to ja jako płatnik mam
    wypłacać to świadczenie. Oczywiście odwołałem się od tego w oparciu o
    artykuł ustawy zwalniający z tego obowiązku płatników którzy m.in.
    zatrudniają mniej niż 20 pracowników. Odwołanie zostało "rozpatrzone"
    pozytywnie ;)

    Ale wracając do sedna sprawy - jak widać ZUS nie przerwał wypłacania
    zasiłku chorobowego z nastaniem nowego roku - bo to przecież kontynuacja
    trwającego nadal zwolnienia.

    Natomiast z innym pracownikiem był przypadek że od października poszedł na
    "chorobowe" i je sukcesywnie odnawiał ;) - po zmianie roku kalendarzowego
    ZUS także wypłacał mu zasiłek chorobowy ale - tutaj niuans - pracownik ten
    pod koniec swojego L-4 (chyba coś koło 178 dnia zwolnienia) miał stawić się
    na komisję w ZUS. Nie stawił się ......

    Po jakimś czasie otrzymałem z ZUS pismo i "zwrotkę ostatniego L-4" by za te
    kilka dni wypłacić temu pracownikowi wynagrodzenie za czas choroby ponieważ
    ..... utracił on zasiłek chorobowy wypłacany przez ZUS ze względu na nie
    stawienie się na komisji. Od dnia tego musiałem mu wypłacić wynagrodzenie
    za czas choroby.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423