  • Data: 2003-10-06 06:16:36
    Temat: Re: Jak zmusić do zakupu podręczników szkolnych?
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Van Tommy <t...@p...com> napisał(a):

    > (do czego zresztą mzd brak podstaw prawnych).

    Małopolskie KO zamieściło niedawno na swojej stronie www definicję obowiązku
    szkolnego:
    "Obowiązek szkolny &#8211; ustawowy obowiązek dziecka i jego rodziców (prawnych
    opiekunów) polegający na regularnym uczęszczaniu dziecka na zajęcia szkolne i
    zapewnieniu dziecku przez rodziców warunków umożliwiających dziecku
    przygotowywanie się do zajęć szkolnych, którego celem jest ukończenie szkoły
    podstawowej i gimnazjum."

    Obowiązek szkolny - to obowiązek ustawowy.

    > Ale dość sadyzmu - a może podręcznik jest po prostu za drogi? Ja tam biedny
    > nie jestem, ale pieniędzy na darmo wydawać nie lubię.

    Sytuacja jest wymyślona, problem teoretyczny.
    Dlatego - błagam - darujcie sobie wszelkie oceny i zdziwienia. Zależy mi na
    ściśle prawnej analizie problemu. Czy szkoła jest uprawnionym podmiotem, aby
    to zrobić decyzją administracyjną?