  • Data: 2006-02-16 21:24:56
    Temat: Re: Jak zinterpretować zapis "ustosunkował się"
    Od: maczek <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > IMO masz rację. Z powyższej informacji nie wynika jaki jest stosunek
    > sprzedawcy do reklamacji, a więc nie ustosunkował się on.

    Też tak myślę. Ale niestety - jak powiedział nawet sam pan rzecznik -
    ustawodawca tak to zapisał, a co z tego wychodzi sami widzimy ;).

    > W razie gdyby mi przyszło w najbliższej przyszłości kupować buty, napisz
    > proszę jaki sklep tak rozumie pojęcie "ustosunkować się".

    Jest to sklep z artykułami głównie turystyczno-sportowymi w mojej
    kochanej miejscowości (Ostróda). Ale nie jestem pewien, czy Oni tak
    rozumieją zwrot "ustosunkować się", ponieważ, gdy pokazywałem przepisy
    strasznie się opierali przed spojrzeniem na kartkę. A że tłumaczeniem
    było "bo my słyszeliśmy inaczej", więc podejrzewam, że osoba z którą
    rozmawiałem nawet nie czytała tej ustawy tylko opierała się na tym co
    powiedział Jej kiedyś przełożony/radca prawny.

    A osobiście uważam, że skoro nawet rzecznik praw konsumenta tak to
    interpretuje (i pewnie prawnicy i sądy też) to takich sklepów jest sporo.

    No cóż, pozostaje liczyć na to, że kiedyś ktoś postanowi uściślić
    przepisy w Polsce, albo chociaż ustalić znaczenie zawartych w nich słów ;).

    Pozdrawiam
    Maczek