  • Data: 2007-02-02 12:38:04
    Temat: Re: Jak zastrzec prawa autorskie?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-02-2007 o 13:16:24 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Zwyczajowy napis a nie zapis.

    Wg slownika - wszystko jedno. Chociaz wg mnie 'c w koleczku' to nie napis.

    > Kółeczka są ale równie dobrze mogą to
    > być trójkąty, paski lub falki. Albo napis "copyright by".

    I rownie dobrze moze byc napisane 'latwopalne' i oznaczac rowniez
    autorskie prawa majatkowe ;) 'C w koleczku' jest powszechnie stosowanym
    symbolem oznaczajacym autorskie prawa majatkowe do utworu. Nie widze
    potrzeby zmieniania tego na np. 'gola babe w koleczku'.

    > Zaś naklejka może wynikać z umowy zawartej pomiędzy licencjodawcą a
    > licencjobiorcą. Podobnie jak licencjobiorca i licencjodawca mogą się
    > umówić, że licencjonowany utwór będzie w jakichś kółkach albo falkach.

    Ale to juz kwestia 'licencji' a nie prawa autorskiego czy karnego.

    Tak, czy owak - to tylko symbol albo napis. Ma na celu poinformowanie
    (przypomnienie) o tym, ze utwor jest chroniony.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.