eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak zarobić na SPAMie (było Sex strony) › Re: Jak zarobić na SPAMie
  • Data: 2003-02-18 11:55:47
    Temat: Re: Jak zarobić na SPAMie
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wto, 18 lut 2003 o 09:26 GMT SOTB napisał(a):

    > Fajne. Problem w tym, jak udowodnić później, że klient widział Twoją stronę
    > internetową.
    >

    1. Jeśli nie widział to nie mógł mi wysłać ``oferty handlowej''
    bo jest to prawnie zabronione:
    -Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów[...].
    oraz
    -Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    ponieważ w/w ustawy sądość ogólne i IMHO ciężko byłoby coś wywalczyć w
    sądzie to
    -Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    Definiuje dość dokładnie co wolno a co nie wolno:

    Art. 4. 1.   Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to
    zgoda ta: 1)   nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia
    woli o innej treści,
    2)   może być odwołana w każdym czasie.
    2.   Usługodawca wykazuje uzyskanie zgody, o której mowa w ust. 1, dla
    celów dowodowych.
    Art. 10. 1.   Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji
    handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)
    3.   Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji (...)

    oraz
    precyzuje kilka pojęć np.:
    Art. 2.
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną
    bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów,
    usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód,
    której prawo do wykonywania zawodu jest
    uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych
    ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej
    porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej
    osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot,
    który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub
    innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,




    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    "Odwrotnością paranoi jest błędne, niczym nie uzasadnione
    przeświadczenie, że nikt nas nie obserwuje."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1