  • Data: 2003-03-29 15:09:13
    Temat: Re: Jak zalozyc spolke lub przejac firme
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Mar 2003, Marcin Olender wrote:
    >+ "MadziaB" <m...@w...pl> wrote in message
    [...]
    >+ nie wiem, czy z tym pytaniem nie lepiej na p.s.podatki )

    Pewnie lepiej :)

    >+, ale aporty (
    >+ wklady niepieniezne ) nie sa _jeszcze_ obciazone podatkiem VAT?

    Z opisu wynikało że chcą "towar" zwyczajnie sprzedać (z DG OF
    do spółki). W kwestii wniesienia aportem się nie wypowiem, ale
    summa summarum powinno wyjść podobnie - być może właśnie nie
    trzebaby części VATu płacić i odzyskiwać ?
    [...]
    >+ A tak z tym podatkiem dochodowym, to skad mialby sie ta wielki wziac ? Jak
    >+ masz towary kupione za 1000, to KUPa jest wlasnie tyle. Sprzedasz je za
    >+ 1001, odejmujesz od teg przychodu KUPe i zostaje Ci 1 dochodu. Czy to mnie
    >+ sie cos pokaciapuckalo?

    Nie :)
    Tyle, że przy obrocie z wliczaniem towaru w KUP "w momencie zakupu"
    (a tak jest dla KPiR - zdaje się że na PK można sobie wybrać jak
    ma być) to ściśle - towar w rozliczeniu remanentowym jest majątkiem
    podatnika. Niemniej - tak jest *w każdym roku*, a więc majątek
    "utopiony w towarze" na 1.I.br jest już dawno opodatkowany :)
    Jedynie jakiś "przemyślny" który wykombinuje że jak zakupi
    towaru za całą posiadaną gotówkę to nie zapłaci podatku może
    się naciąć. Przy stałej ilości towaru w obrocie dodatkowy
    podatek nie wyskoczy.

    pzdr, Gotfryd