  • Data: 2007-10-05 13:35:31
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > A idzie do banku z B jako poręczycielem i A nie dostaje
    > pożyczki/kredytu/itp
    > Ten sam B idzie do tego samego banku i (na siebie) dostaje tę samą
    > pożczykę/kredyt/itp.
    >
    > Tak wiec bank interesuje jednak komu daje kasę.

    Nie wnikając w definicję kredytu i pożyczki: jeśli w umowie jest
    zapis, że pieniądze są na konkretny cel, to na taki mają być wydany.

    Jeśli nie, to znaczy, że pieniądze mogą być wydane po uważaniu przez
    ich posiadacza - może je również dać osobie, której bank nigdy kredytu
    nie da.

    I jeśli B dostaje kredyt, a A, nie, to znaczy, że B posiada takie
    zabezpieczenia, że przekonuje bank do dania mu pieniędzy. Teraz, jeśli B
    przekaże pieniądze A, to bank - w razie niewypłacalności A, i tak będzie
    mógł ściągnąć pieniądze od B.

    Ale przede wszystkim mi chodziło o kategoryczne twierdzenie, że
    biorący pożyczkę nie może zrobić komuś darowizny. Może - jeśli umowa z
    bankiem umożliwia mu swobodne dysponowanie otrzymaną gotówką.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz