  • Data: 2008-09-15 16:38:31
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: t...@s...net szukaj wiadomości tego autora

    >Do czasu. Oprogramowanie szyfrujace zostanie zdelegalizowane,
    ewendualnie
    >zostanie dopuszczone uzycie po zdeponowaniu kluczy i hasel.

    Watpie by tak się stalo, poza tym w najnowszym TC można utworzyć
    tzw "Hidden Operating System" czyli możemy państwu zdeponować
    klucz do legalnych danych... A sami uzywac drugiego klucza. Jest
    to nie do rozpoznania :)

    >Wtedy zabiora komputer razem z tymi danymi i co? Skladowanie
    danych w
    >jednej, fizycznej, lokalizacji jest samo w sobie dziura w
    >bezpieczenstwie ;)

    A slyszales o szyfrowanym backupie ? Ja mam zaszyfrowane dane na
    2 serwerach zdalnych oraz dodatkowo na plycie DVD u znajomego.

    >Samo ukrywanie danych przed Policja nie jest moim zdaniem
    metoda na
    >spokojny sen - no i to chyba podpada pod utrudnianie pracy
    organom
    >scigania... ;)

    Nie podpada, sprawdzone wielokrotnie.

    >Pomijam, że defacto już jest - poprzez utratę sprzętu... Miłych
    snów ;)

    Chwilowa utrata sprzętu, musza oddac. Bo niby na jakiej
    podstawie moga zatrzymać ?

    >Przy określonej zawartości dysków utrata sprzętu może być
    zaledwie
    >nieistotną niedogodnością.

    Dokładnie, lepiej stracić dostęp do kompa na kilka miesięcy niz
    pojsc siedzieć kilka lat za zawartosc HDD.

    >gdzie będzie można znaleźć ten poradnik?

    Niedługo w tym watku poddam linka.

    >Wady są takie, że jak wiesz na 99% co robisz, to stracisz dane.
    Musisz
    >wiedzieć na 100%

    Bullshit totalny, rozwin swoja mysl. Kilkunastu znajomych ma tak
    zabezpieczone kompy od jakiegoś czasu i jeszcze nikt nie stracił
    danych, jedyne co trzeba zrobić to zapamietac hasło, plus
    utworzyć TC rescue disc, no i oczywiście kopie...

    >Drugą wadą jest to że musisz sobie na karteczce zapisać hasło
    ;-)

    Niekoniecznie, wystarczy zapamietac hasło w glowie ;] Najlepiej
    jakieś 5-6 słowne.

    Najlepiej skorzystać z Diceware
    http://www.drfugazi.eu.org/diceware, dodatkowo mozna hasło
    zapisać w szyfrowanym pliku i zdeponować ten plik u kogoś/ lub
    np na e-dysku.

    >A w tc nie jest tak, że można wskazywać pliki jako "hasła"?

    Jeśli szyfrujesz caly dysk nie da rady.