  • Data: 2004-12-01 19:40:37
    Temat: Re: Jak z płaceniem czynszu spółdzielni?
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Michalski" <m...@o...pl> wrote in message
    news:col2gb$9pt$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Mam problem.
    > Rodzice mają w spadku zapisane mieszkanie, jednak sprawa sądowa nie jest
    > jeszcze zakończona, a właściciel mieszkania nie żyje.
    > Czy są oni zobowiązani do płacenia czynszu za mieszkanie Spółdzielni
    > mieszkaniowej.
    > Według mnie nie są jeszcze pełnoprawnymi właścicielami mieszkania?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź
    > Pozdrawiam
    > Marcin Michalski

    Jeśli jest to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to podlega ono
    dziedziczeniu i prawni spadkobiercy powinni ponosić koszty eksploatacji po
    śmierci właściciela. Jeśli nie zrzekną się spadku to przejmują wszystkie
    prawa i obowiązki zmarłego (w tym obowiązek opłacania czynszu). Obowiązek
    ten powstaje już z chwilą smierci art.922 k.c. a nie w chwili "formalnego"
    przepisania prawa do takiego lokalu.

    pozdr.
    Robek