    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wystawić weksel??
    Date: Thu, 31 Mar 2011 07:08:26 +0000 (UTC)

    mvoicem wrote:

    > rzeczywiście >> jakaś potrzebna dziedzina wiedzy, kiedy to jest moim
    > skromnym zdaniem >> jakiś absolutny margines marginesu dla
    > przeciętnego zjadacza chleba.

    > Jakby była powszechna potrzeba to by była powszechna wiedza. Skoro nie
    > ma wiedzy, to widać nie ma potrzeby.

    Wiesz, jest wiele sytuacji gdy jakaś wiedza jest potrzebna, ale ludzie
    nawet nie wiedzą że warto by coś wiedzieć. Wiedzę trzeba popularyzować,
    żeby potencjalni zainteresowani do niej dotarli.

    Swoją droga, przeczytałem 3 artykuły Liwiusza, i toż to się żywcem
    nadaje do przeklejenia do jakiejś popularnej gazety codziennej.

    Tematyka "mocna" (dla wielu niepokojąca), szczypta afery (jak np. z
    tymi wekslami w PARP), napisane prosto, z ładnie dobranymi przykładami,
    celnie pokazane zagrożenia - tak że przeciętny zjadacz "Mam talent"
    zrozumie.
    Moja żona od lat pisuje takie analizy w jednej dziedzinie prawa, i
    czasem mi podsuwa do przeczytania, na zasadzie "powiedz no czy biały
    człowiek to zrozumie". Niełatwo tak napisać, szczególnie jeśli piszący
    od dłuższego czasu się zajmuje daną tematyką - i wiele rzeczy jest dla
    niego oczywistych, a dla czytelnika już niekoniecznie.

    Nic tylko brać i od razu słać do składu.

    --
    Pozdro
    Massai