    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda wynajęcie i praca radcy prawnego?
    Date: Fri, 10 Jul 2009 19:34:20 +0200

    Johnson wyskrobał(a):
    > Z twoich wypowiedzi wynikałoby że teraz "profesjonaliści" po prostu
    > nie muszą się strać (bo czy się stoi czy sie leży kasa [od klienta się
    > należy] i dlatego nie są pod presją. A jak musieli by wykazać się
    > jakiś rezultatami to byliby pod presją.

    Jak nie muszą? Muszą, bo do zachowania należytej (profesjonalnej)
    staranności obliguje ich stosunek prawny zawiązany z klientem. Nie
    odpowiadają jednak za wynik sprawy, bo ten leży poza ich wpływem.
    Dopuszczając prowizję powodujemy wzrost ciśnienia na pełnomocnika poza
    zdroworozsądkowe granice. Bo następnym krokiem będzie to, że taki adwokat
    będzie starał się pozaprawnymi metodami wpłynąć na wynik sprawy i swoje
    wynagrodzenie. A to już jest chore.

    Jak nie widzisz związku, to sytuacja jest podobna z ograniczeniem prędkości
    na drogach. Mamy w mieście ograniczenie do 50 km/h, m.in. po to żeby
    kierowcy nie rozjeżdżali ludzi. Część kierowców jeździ szybciej. Jeżeli
    teraz podniesiemy prędkość do np. 70 km/h albo w ogóle zniesiemy
    ograniczenie pozostawiając ustalanie prędkości zdrowemu rozsądkowi, to nagle
    w majestacie prawa dziać się będzie pewna patologia, która wcześniej była
    piętnowana. Czy wpłynie to pozytywnie na liczbę wypadków z udziałem
    pieszych? Wątpię.

    --
    .B:artek.