    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda wynajęcie i praca radcy prawnego?
    Date: Fri, 10 Jul 2009 17:27:18 +0200

    .B:artek. pisze:

    > I wtedy wyjdzie na to, że adwokat ma "załatwić" wygraną w sprawie, bo
    > przecież wziął pieniądze. I klienta nie obchodzi jak adwokat "załatwi"
    > sprawę, klient ma wygrać i już. W ten sposób klient chce sobie
    > "załatwić" sprawę spadkową, chce się rozwieść bez orzekania jego winy,
    > chce wygrać jakąś sprawę administracyjną, a adwokat ma mu to "załatwić".
    > Bo jak nie, to... Presja wygranej byłaby zbyt wielka, a społeczeństwo
    > pewnie byłoby zbulwersowane dowiedziawszy się o powszechnych układach
    > adcwokat-sędzia. Bo na sali sądowej wygrywałby ten, kto daje więcej
> [...]

    Być może tego nie wiesz, ale chodzą plotki że, część "profesjonalistów"
    już tak robi.
    Mówi np. do klienta "załatwię panu tę sprawę, mam dojście do sędziego,
    dam mu w łapę i już. Pan daj tylko pieniądze".
    Potem jak sprawa "sie wygra" mówi: "a nie mówiłem? Dałem sędziemu w łapę
    i już", a jak sprawa "się przegra" mówi: "przegrał pan sprawę, po druga
    strona dała więcej sędziemu" ewentualnie oddaje pieniądze na łapówkę i
    mówi że sędzia nie chciał, albo nie udało się z nim skontaktować.
    Może to plotki :)

    --
    @2009 Johnson