  • Data: 2002-09-27 13:09:45
    Temat: Re: Jak wyegzekwowac swoje prawo do spokoju?
    Od: "J" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nalepiej wezwij rzeczoznawcę z uprawnieniami (co prawda to kosztuje, ale
    > trudno podważać opinię uprawnionych osób) który na piśmie stwierdzi, że
    > normy hałasu są przekroczone (a w zasadzie izolacja akustyczna przegrody
    > jest zbyt niska). Kopię takiej ekspertyzy wyślij do developera z rządaniem
    > poprawienia ściany. Jak tego nie wykona, to niestety pozostaje droga sądowa
    > (ewentualnie PIH, czy jak się traz nazywa).

    1. koszty tej ekspertyzy sa wysokie, poza tym trzeba dokonac pomiarow = miec
    udostepnione mieszkanie, ktore jest
    wlasnoscia d.
    2. deweloper dobrze wie ze normy nie sa spelnione ale nic go to nie obchodzi - chyba
    liczy na to ze nikt go nie pozwie

    w zwiazku z powyzszym :
    czy sama ekspertyza ma sens jesli i po niej d. nie dokona poprawek?
    a co jesli po wykonaniu i tak trzeba bedzie ja jeszcze raz przeprowadzac na zadanie
    sadu?

    moze lepiej : pozew -> sad -> proces->espertyza na zlecenie sadu -> wyrok ... a
    potem pewnie i odwolania d.
    chodzi o to aby kosztami ekspertyzy obarczyc winnego czyli dewelopera

    prawde mowiac deweloper robi glupio spierajac sie : polubownie wprowadzone poprawki
    kosztowaly by go wiele mniej niz
    sama ekspertyza

    jak te sprawe zalatwic droga sadowa, tak, by poniesc najmniejsze koszty wlasne?

    J.