    From: "Larry" <l...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wyegzekwowac fakture ?
    Date: Thu, 6 Mar 2003 21:48:09 +0100

    news:b47unm$8rg$1@inews.gazeta.pl...
    > Odmowa wystawienia faktury stanowi przestępstwo. Zażądaj na piśmie
    > wystawienia faktury. Jak nie wystawią, to powiadom organa ścigania i tyle.
    > Zastanów się jednak, czy masz jakiś dowód na to, że im zapłaciłeś?

    Mam umowe kredytowa na ustalona kwote i raty, ktore place bankowi!

    > Czy możesz udowodnić, że o wydanie faktury wystąpiłeś przed ustawowym
    terminem?

    A jaki jest ustawowy termin?
    Przy kredycie to de facto najpierw jest umowa, potem gotowka trafia do
    sprzedawcy
    a potem jest wykonanie uslugi i faktura. Nie mam dokumentu swiadczacego o tym,
    kiedy okna zostaly zamowione u producenta, kiedy opusicily wytwornie, ani nie
    mam
    na pismie, kiedy zostaly zamontowane (ot, przyjechali panowie, wstawili i
    pojechali).
    Termin zalezal od kolejnosci zamowien, dostepnosci montazystow itd.

    > Piszesz, że okna wstawił kooperant dostawcy okien. A ty z kim uzgadniałeś
    > dostawę i montaż? Komu płaciłeś za to? Jak z dostawcą, to po prostu zażądaj
    > sprostowania faktury. Ciebie nie obchodzi, że jemu tę usługę wykonywał
    > kooperant.

    Uzgodnienia prowadzilem ze sprzedawca okien i to on dostal zaplate. Wystawil mi
    fakture za okna, ale za montaz miala wystawic firma monterska. Cena montazu
    wynikac bedzie jasno z roznicy pomiedzy kwota kredytu a kwota na fakturze za
    okna.
    Poki co, ta roznica gdzies "wsiakla".

    Co moge zrobic w tym przypadku zakladajac, ze "ustawowy termin zadania faktury"
    juz minal? Sprawa jest do udowodnienia, ale na jaki przepis sie powolac by ich
    najpierw postraszyc?

    Dziekuje za pomoc.
    Larry