  • Data: 2008-05-30 16:53:45
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rex pisze:

    > W zaborze niemieckim. A jakie to ma znaczenie?

    Dla określenia jakie prawo obowiązywało tam w chwili wpisu hipoteki
    (ustawa o księgach wieczystych z dnia 24 marca 1897 r ??)

    Według mnie wartość hipoteki to teraz - po denominacji - 0,01 zł i tak
    kwotę powinieneś wpłacić do depozytu. Zapis o złocie nie ma znaczenia.
    Od chwili wejścia w życie Prawa Rzeczowego z 1946 roku hipoteki w Polsce
    mogły być wyrażone tylko w PLN. Mówi o tym art. XL Dekretu z dnia 11
    października 1946 roku Przepisy wprowadzające prawo rzeczowe i prawo o
    księgach wieczystych (Dz. U. z 1946 roku, nr 57, poz. 321), zgodnie z
    którym przepisy prawa rzeczowego o zakresie obciążenia hipoteką oraz o
    ochronie hipoteki stosuje się także do hipotek, długów gruntowych i
    długów rentowych, istniejących w chwili wejścia w życie tego prawa.
    Jednak radzę mój tok rozumowania skonsultować z innym prawnikiem.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."