  • Data: 2003-07-02 08:54:28
    Temat: Re: Jak to wygląda w naszym kraju? Proszę o pomoc...
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > o uiszczanie opłat. Wygląda to tak jak by zapomnieli o niej,
    > koleżanka nie interesowała się tym myślała ze załapała się na
    > jakąś promocję, aż do czasu kiedy mnie poinformowała o fakcie
    > i jej uświadomiłem że promocji raczej oni nie robią.
    > Czy w tym przypadku powinna zgłosić fakt nieotrzymania faktury,
    > czy może lepiej będzie gdy nic nadal nie będzie w tym kierunku robiła?
    > Oni zastrzegają w regulaminie-umowie że osoba która nie otrzyma
    > faktury powinna zawiadomić ich o fakcie, lecz nie piszą kiedy
    > i w jakim terminie. Na mój tok rozumowania to przynajmniej część

    nic nie powinno być umorzone, przedwanienie roszczeń z tytułu prowadzenia
    działalności gospodarczej wynosi 3 lata od terminu wymagalności - czyli
    płatności konkretnych faktur. jeżli faktur nie wystawiono w terminie zgodnym
    z regulaminem świadczenia usług, to należy uznać, ze termin przedawnienia
    rozpoczyna bieg od daty, w której te płątności powinny byc wymagalne,

    uważam że co najwyzej operator nie może domagac się odsetek za opóźnienie.

    > Teraz zastanawia mnie to czy nasze prawo w tej kwestii jest
    > obiektywne czy może raczej stoi po stronie monopolisty,

    co najwyzej po stronie przedsiębiorcy zajmującego pozycję dominującą na rynku
    relewantnym, :-)

    pzdr

    marek radwański