  • Data: 2008-07-22 20:42:55
    Temat: Re: Jak to jest ze spółką jawną ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jul 2008, Paweł Marcisz wrote:

    > No dobra, nie twierdzę, że to zła koncepcja, ale z czego taki wymóg
    > miałby wynikać? W KC jest tylko zakaz wprowadzania w błąd.

    W KC jest tekst "Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Nie wyklucza to włšczenia do firmy..."

    Przepis o skrócie stosowany do OF po pierwsze jest wątpliwy (czemu
    nie zaprzeczam, mimo że jestem mocno za wątpliwością dla *dopuszczalności*
    rejestracji skrótu :)), a niezależnie (po drugie) o ile faktycznie
    POZWALA na skrót, to NIE zawiera nic, co mogłoby wskazywać że
    uchyla działanie cytatu.

    > Właśnie nie, bo przecież piszemy o podawaniu skrótu jako nazwy
    > przedsiębiorcy

    A to co innego.
    Ale pisałeś o "etykietach".
    IMO - skracać imienia i nazwiska nie można, nie ma "prawnej
    metody", albo jak kto woli - "nie określono czy i jak".
    Czy "M." to "skrót nazwiska"?

    [...]
    > Skoro jest to znak towarowy, to inna historia...

    Mi chodziło o wersję "etykieta".
    A znak jest szczególny, bo stanowił (plus oznaczenie formy)
    firmę. I na etykietach :) ... został.

    pzdr, Gotfryd