eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z wymianą sprzętu po zakupie › Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!news.nask.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mail
    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Date: Wed, 19 Feb 2003 23:39:13 +0100
    Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <3E540791.2050606@wp._NOSPAM_.pl>
    References: <b309ea$cvu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello062179057135.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: aquarius.webcorp.pl 1045694345 20554 62.179.57.135 (19 Feb 2003 22:39:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@w...com.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Feb 2003 22:39:05 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-us, en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021216
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:132804
    [ ukryj nagłówki ]

    [> MAK <] wrote:


    > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
    > komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
    > sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
    > można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    Witaj.

    Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
    grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
    mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
    badziewie.

    Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
    W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
    spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.

    > Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
    > realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    Gdy kupujesz w powaznej firmie - nawet na gieldzie komputerowej sie
    takie firmy zdazaja - to dostajesz gwarancje. Tam masz wyszczegolnione
    ktora czesc komputerowa jest na gwarancji producenta (zwykle powyzej 1
    roku) czy tez na zwyklej gwarancji sprzedawcy, i gdzie oddajesz do serwisu.
    Jesli masz gwarancje producenta to jest ona czyms odrebnym (dokument)
    niz gwarancja sprzedawcy i od razu powinienes ja dostac przy kupnie.

    Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
    gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
    okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
    do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.

    A tak na marginesie:
    Juz zupelna glupota sprzedawcow jest dawanie gwarancji producenta z data
    in blanco. Potem taki sprzet (uzywany) jest czesto sprzedawany na
    gieldzie albo "po znajomosci" jako nowy, bo komus sie nie chcialo wpisac
    daty.


    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1