eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z wymianą sprzętu po zakupie › Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
  • Data: 2003-02-19 16:29:27
    Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
    > komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
    > sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
    > można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    przysluguje Ci prawo zwrotu bez podawania przyczyny w przypadku sprzedazy
    wysylkowej; jesli karte kupowales osobiscie to mozesz ja reklamowac wg
    nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
    (pamietaj ze nie ma juz rekojmi) taka reklamacja jest rozpatrywana przez
    sprzedawce w trybie chyba 14 dni

    >
    > A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
    > paragrafy.

    przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)

    >
    > Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
    > realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    to zalezy od tego co masz w papierach; jesli gwarantem jest sprzedawca to u
    sprzedawcy; jesli gwarantem jest producent to w autoryzowanych serwisach
    producenta; zawsze mozesz wrocic do sprzedawcy powolujac sie na "niezgodnosc
    z opisem" nawet w przypadku jesli masz juz podbita i podpisana gwarancje
    producenta

    na koniec dobra rada; nie awanturuj sie od razu i nie rzucaj paragrafami, o
    ktore tu prosisz; sprawy reklamacji sprzetu komputerowego to delikatna
    sprawa we wszystkich sklepach komputerowych duzych i malych; przepisy (w
    szczegolnosci nowe) maja luki i sa nieprecyzyjne i zupelnie nie
    przystosowane do branzy IT; porozmawiaj na spokojnie, przedstaw swoj problem
    opisujac dokladnie swoja sytuacje, tak czesto udaje sie dojsc do konsensusu
    pod warunkiem ze sprzedawca jest inteligentny i posiada odrobine dobrej woli
    (wiem z autopsji)

    pozdr. Wojtek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1