eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z wymianą sprzętu po zakupieRe: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
  • Data: 2003-02-19 22:39:13
    Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    [> MAK <] wrote:


    > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
    > komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
    > sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
    > można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    Witaj.

    Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
    grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
    mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
    badziewie.

    Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
    W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
    spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.

    > Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
    > realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    Gdy kupujesz w powaznej firmie - nawet na gieldzie komputerowej sie
    takie firmy zdazaja - to dostajesz gwarancje. Tam masz wyszczegolnione
    ktora czesc komputerowa jest na gwarancji producenta (zwykle powyzej 1
    roku) czy tez na zwyklej gwarancji sprzedawcy, i gdzie oddajesz do serwisu.
    Jesli masz gwarancje producenta to jest ona czyms odrebnym (dokument)
    niz gwarancja sprzedawcy i od razu powinienes ja dostac przy kupnie.

    Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
    gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
    okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
    do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.

    A tak na marginesie:
    Juz zupelna glupota sprzedawcow jest dawanie gwarancji producenta z data
    in blanco. Potem taki sprzet (uzywany) jest czesto sprzedawany na
    gieldzie albo "po znajomosci" jako nowy, bo komus sie nie chcialo wpisac
    daty.


    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1