eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z wymianą sprzętu po zakupie › Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Date: Wed, 19 Feb 2003 17:29:27 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <b30bd9$nb2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <b309ea$cvu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pn27.wroclaw.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1045672169 23906 217.96.157.27 (19 Feb 2003 16:29:29
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Feb 2003 16:29:29 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:132752
    [ ukryj nagłówki ]

    > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
    > komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
    > sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
    > można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    przysluguje Ci prawo zwrotu bez podawania przyczyny w przypadku sprzedazy
    wysylkowej; jesli karte kupowales osobiscie to mozesz ja reklamowac wg
    nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
    (pamietaj ze nie ma juz rekojmi) taka reklamacja jest rozpatrywana przez
    sprzedawce w trybie chyba 14 dni

    >
    > A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
    > paragrafy.

    przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)

    >
    > Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
    > realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    to zalezy od tego co masz w papierach; jesli gwarantem jest sprzedawca to u
    sprzedawcy; jesli gwarantem jest producent to w autoryzowanych serwisach
    producenta; zawsze mozesz wrocic do sprzedawcy powolujac sie na "niezgodnosc
    z opisem" nawet w przypadku jesli masz juz podbita i podpisana gwarancje
    producenta

    na koniec dobra rada; nie awanturuj sie od razu i nie rzucaj paragrafami, o
    ktore tu prosisz; sprawy reklamacji sprzetu komputerowego to delikatna
    sprawa we wszystkich sklepach komputerowych duzych i malych; przepisy (w
    szczegolnosci nowe) maja luki i sa nieprecyzyjne i zupelnie nie
    przystosowane do branzy IT; porozmawiaj na spokojnie, przedstaw swoj problem
    opisujac dokladnie swoja sytuacje, tak czesto udaje sie dojsc do konsensusu
    pod warunkiem ze sprzedawca jest inteligentny i posiada odrobine dobrej woli
    (wiem z autopsji)

    pozdr. Wojtek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1