    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tym GPS.
    Date: Thu, 27 Nov 2008 22:00:43 +0100

    Dnia 27-11-2008 o 15:54:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Twoje stanowisko jest mi miejscami znane, to że ustawa definiuje wprost
    > licencję poprzez "użytkowanie utworu" też, przypomnij może czy
    > "prawa do załadowania kopii na dysku, ładowania do pamieci
    > operacyjnej oraz rejestrów procesora włącznie z PC - potocznie
    > zwanym 'wykonywaniem'" nie uważasz za *pole eksploatacji* i dlaczego?

    Ale czy takie naruszenie licencji coś zmienia (nie wiem, pytam się)?
    W art. 74.4 UPA są wymienione prawa majątkowe, jeśli masz egzemplarz
    programu
    i go po prostu używasz to ich na mój gust nie naruszasz,
    niezależnie do tego co jest zapisane w licencji.
    Czyli przepisy karne z UPA odpadają.
    Program nabyłeś od osoby uprawnionej, więc KK odpada.
    Jeśli zechcesz sprzedać swój egzemplarz, to art. 51.3 UPA na to pozwala,
    więc
    też przepisy karne nie mają zastosowania.

    Więc może faktycznie coś w tym jest?

    Pozdrawiam,
    Tomek