    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Date: Fri, 05 Sep 2008 10:11:58 +0200

    ToMasz pisze:

    > mnie chodizło o ZAPIS prawo, ustawe która umozliwia olanie
    > gwarancji/warunków użytkowania, i ZEZWALA (lub nie) na zwrot towaru na
    > podstawie niezgodności. Odpowiedzi nikt niezna, ale pozna. Coraz wiecej
    > debili reklamuje "szklanke" bo sie potłukła. PRzecież niema prawa które
    > nakazuje używanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem.

    IMO to wygląda tak:
    - nie masz obowiązku czytać gwarancji i zaznajamiać sięz nią, jeżeli
    warunki używania danego towaru znajdują się wyłącznie w gwarancji a nie
    w instrukcji obsługi - to myślę że możesz je olać
    - Jeżeli sprzedawca udowodni że uszkodzenie towaru wynika z Twojej winy
    a nie z jej wadliwego wykonania to pewnie może odrzucić Twoje roszczenie
    - Oczywiście problem pozostaje taki: Użytkowałem towar tak jak mi
    podpowiadał zdrowy rozsądek, ale wbrew jakiemuś zaleceniu zawartemu w
    gwarancji i towar się uszkodził. IMO to już kwestia sporna do wykłócenia
    się ze sprzedawcą (może przed sądem). Myślę że to znowu kwestia zdrowego
    rozsądku, nie przeczytanie gwarancji i wrzucenie telefonu do wody nie
    może być ukrytą wadą towaru.

    Z drugiej strony aż się rzuca tutaj przykład butów sportowych, które
    często informacje o tym, że są przeznaczone do np. wyłącznie hali mają
    wpisane w warunkach gwarancyjnych. Czy klient może stracić prawo do
    reklamowania bo używał je na otwartym powietrzu?

    Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że nie jestem prawnikiem, wszystko co tu
    piszę to moje domysły, ale wiadomo jak daleko jest prawo od zdrowego
    rozsądku

    > ToMasz

    pozdrawiam.
    PlaMa