    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Date: Fri, 05 Sep 2008 07:48:28 +0200

    > To nie do końca tak. Może przyjąć lub nie, ale działa na zasadzie ryzyka,
    > bo jeśli wada istniała w momencie sprzedaży a konsument to wykaże to
    > sprzedawca w ostatecznym rachunku będzie musiał wymienić/naprawić i
    > jeszcze poniesie dodatkowe koszty. I odwrotnie, do tych 6ciu miesiecy,
    > jesli sprzedawca wykaże, że nie było wady w momencie wydania a konsument
    > się uprze, to ten drugi za to wszystko może zapłacić.
    > Proponuję nie zaczynać tu dyskusji jak kto ma co wykazać, bo czasami jest
    > to niemozliwe ale czasami więcej niż oczywiste nawet po roku uzytkowania.

> [...]

    niewiem czy mówimy o tej samej sprawie:

    Rękojmia a warunki gwarancji - 06/08/2008

    mnie chodizło o ZAPIS prawo, ustawe która umozliwia olanie
    gwarancji/warunków użytkowania, i ZEZWALA (lub nie) na zwrot towaru na
    podstawie niezgodności. Odpowiedzi nikt niezna, ale pozna. Coraz wiecej
    debili reklamuje "szklanke" bo sie potłukła. PRzecież niema prawa które
    nakazuje używanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem.

    ToMasz