  • Data: 2008-10-26 11:49:32
    Temat: Re: Jak to jest z ew. odsetkami i "kosztami windykacji"?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale z opisu wynika, że wierzyciel nie godzi się (albo "jest
    > podejrzewany że nie zgodzi się") na "bez odsetek".
    >
    > IMVHO - teza do dyskusji: przelew z wyraźnym zastrzeżeniem "nie
    > uznaję ewentualnej nadwyżki roszczenia ani należności ubocznych
    > w zakresie przekraczającym wartość niniejszej wpłaty".
    > Może być?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ale to nic nie zmienia chyba w sensie prawnym. Wierzyciel uzna część
    długu i dalej będzie windykował dłużnika bo on mu, jego zdaniem dalej
    wisi. Jak przedawnione to do sądu go nie poda (choć może) ale windykacja
    może d* truć. Ugoda byłaby najlepsza - obie strony oświadczają, że z
    dniem takim to a takim wszelkie wzajemne należności zostały uregulowane
    i koniec. Nie wiem czy to może być warunkowe z podaniem daty kwoty i
    granicznej daty przelewu żeby mogło wejść w życie.