  • Data: 2005-11-29 00:27:21
    Temat: Re: Jak spisac umowe o zadluzeniu - osoba prywatna.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dmg2op$kg0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > UMOWA
    > Oswiadczam, że Ja niżej podpisany JAN KOWALSKI, zamieszkały w
    ......, przy
    > ul. ............ , jestem winien kwote 1000 zł za 2 telefony NOKIA
    6230i,
    > które kupiłem, ale nie zapłaciłem gotówką, lecz kartą kredytową,
    gdzie po
    > dokonaniu transakcji wpłata została wycofana. Z tego powodu MARCIN
    > STRATNY, zamieszkały w Knurowie przy ul. .....................
    poniósł
    > szkodę w wysokości 1800 zł (z czego 800 zł już zwróciłem).
    > Kwotę tą zobowiązuje się spłacić w terminie do
    > dnia .............
    > W przypadku nie spłacenia całej kwoty do wyznaczonego terminu, będę
    > spłacał odsetki w wysokości 50 zł za każdy tydzień zwłoki.
    > (podpis czytelny).............
    > (data, miejsce).............
    > "

    Tylko czemu "UMOWA"? Taż wy się na nic nie umawiacie. To jest raczej
    "oświadczenie". Z tym, że tytuł ma oczywiście znikome znaczenie.
    Reszta może być po drobnych poprawkach redakcyjnych.

    Tak z ciekawości, to jaki był mechanizm tego oszustwa? Jak rozumiem
    prowadzisz sklep. Gość zapłacił kartą. W jaki sposób później wycofał
    transakcję? Po autoryzacji?

    > Czy lepiej weksel? jesli weksel to czy taki weksel jest podstawa do
    > sadzenia się?

    Przede wszystkim weksel był pomyślany miedzy innymi do takich właśnie
    operacji. On Ci po prostu tym wekslem zapłaci. Ale odsetki będą w
    wysokości ustawowej.

    > albo np. moge go oddac jakiejs firmie windykacyjnej?

    Coś Ty? Nie warto.