  • Data: 2007-07-24 11:08:00
    Temat: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    > nie mac czlowiekowi w glowie, stanu posiadania nie uzyskuje sie po jednym
    > dniu bytnosci w czyims domu,

    A gdzie ja napisałem, że po jednym dniu się uzyskuje?

    >o ile mnie pamiec sa to albo 3 dni (bo po tym okresie nalezy zglosic
    >tymczasowy meldunek) lub po 3 miesiacach, bo tak z kolei slyszalem ze nawet
    >jesli sie ktos wlamie do cudzego mieszkania i nie niepokojony bedzie tam
    >mieszkal powyzej 3 miesiacy to bedziesz go musial za pomoca sadu wywalac

    Nie wydaje mi się, aby okres po jakim należy lokatora zameldować miał coś
    wspólnego z uzyskaniem posiadania faktycznego mieszkania. Obowiązek
    meldunkowy ma jedynie charakter ewidencyjny i nic poza tym. A stan
    posiadania może wynikać z charakteru stosunku, jak komuś np. wynajmę na 2
    dni, oddam klucze to uważam, że on już wszedł w posiadanie. Zresztą ja nie
    muszę go meldować zawsze i on też nie, bo przecież mogę mu wynająć, żeby tam
    sobie swoje walizki trzymał, a nie mieszkał osobiście. IMO jak goście zjadą
    na libację do kogoś i się cztery dni zasiedzą to i tak nie staną się
    posiadaczmi mieszkania - na zawołanie gospodarza mają obowiązek się wynieść,
    bo naruszą mu mir. A to ze złodziejem, to faktycznie mnie ciekawi jak by
    było... interesujący przykład.