    From: b...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak schowac ZUS do kieszeni?
    Date: 24 Dec 2004 20:22:11 +0100

    > stwierdził,
    > kontrahentów
    > tyle
    > podatek dochodowy.
    > cząstkowy ZUS,
    > z tego
    > drugi
    > >

    > a czy pomiedzy praca na umowe a praca na "samozatrudnieniu" byla roczna
    > przerwa?
    > Jezeli nie to watpie by mu sie oplacalo :-)
    >
    > co do drugiej czesci, to mniejszy ZUS placilby ten co Cie zatrudni.
    > ty mniejszy (zdrowotne tylko) jezeli mialbys rente lub cos w tych
    > klimatach,
> [...]

    Dzięki za dobre chęci - ale to jest jednak inaczej.
    Może ktoś inny się odezwie i doradzi konkretniej. Nieraz ludzie pracujący na
    czarno, żeby mieć świadczenia społecznej opieki zdrowotnej - zatrudniają się np.
    na ćwierć etatu fikcyjnie u kogoś - i płacą sobie zdrowotne. A tej niby-pracy
    oczywiście nie chodzą i nie biorą żadnej pensji. Tylko nie rozumiem, jakie
    korzyści ma z tego mieć ten ktoś, kto ma takiego "fikcyjnego pracownika"?
    Kto pomoże?