  • Data: 2006-01-05 10:23:18
    Temat: Re: Jak przyśpieszyć wypisanie z BR?
    Od: ...@...c szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 5 Jan 2006 11:01:59 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Niewiem czy piszesz o tym samym rejestrze dłużników, który mam na myśli.
    > W tym "moim" jest dość krótki termin na wypisanie dłużnika przez wierzyciela
    > po spłacie długu i wynosi chyba 1 miesiąc. Mogę się mylić.
    > Jeżeli termin wypisania nie zostanie dotrzymany, to wierzyciel ma tak duże
    > problemy, że lepiej by mu było wogóle nie zgłaszać niesolidnego dłużnika.

    właśnie się zastanawiam czy wszystkie są objęte tymi samymi ustawowymi
    regulacjami bo w BIK klient może robić niezłą afere z tego powodu z kolei
    swoje wewnętrze rejestry banki nie mogą przekazywać innym. :>

    1. ,,Bankowy Rejestr" (MIG BR) zawierający informacje o kliencie
    indywidualnym bądź przedsiębiorcy, w którym uczestniczy 50 banków, w tym
    banki zrzeszające banki spółdzielcze.
    2. Kolejny moduł to ,,Dokumenty Zastrzeżone" (MIG DZ). W systemie
    uczestniczą 42 banki, w tym banki spółdzielcze poprzez banki zrzeszające
    oraz KG Policji która zasila bazę o dane dotyczące utraconych dokumentów
    tożsamości i dowodów rejestracyjnych pojazdów, BIK S.A. jako uczestnik
    odbiorca, operatorzy telefonii komórkowej, Poczta Polska. MIG DZ zawiera
    1,6 mln informacji o dokumentach zastrzeżonych i jest dostępny w trybie
    on-line przez 24 godziny 7 dni w tygodniu.
    3. Ostatni z modułów ,,MIG Akceptanci" przeciwdziała oszustwom
    przeprowadzanym przy pomocy kart płatniczych. W systemie uczestniczą
    American Express Poland S.A., Bank Handlowy w Warszawie S.A., Card Point
    S.A., Centrum Kart i Czeków Banku Pekao S.A., PKO Bank Polski S.A., PolCard
    S.A.

    (za www.bik.pl)

    --
    pozdrawiam,