  • Data: 2006-06-24 19:56:38
    Temat: Re: Jak poradzić sobie ze spammerem?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jontek napisał(a) :
    > Pytanie trochę z dziedziny prawa, a trochę z zakresu wiedzy komputerowej.
    > Jak poradzić sobie ze spammerem? Sytuacja wygląda następująco. Przychodzą do
    > mnie setki wiadomości (nawet do dziesięciu, dwudziestu dziennie). Z różnych
    > zagranicznych serwerów, a więc filtracja przez reguły outlooka odpada. Nie
    > ma zadnych słow kluczowych, ani adresu unsubscribe. Mają cechę wspólną. Za
    > każdym razem są to bardzo smieszne nazwiska nadawców, często jednak swoim
    > schematem "schematem konstrukcji" są do siebie podobne. Podejrzewam, że
    > rozsyła je
> [...]

    20 dziennie? Phi, też mi coś :-)
    Ja mam 100 do 200 dziennie. Pewien psych kiedyś pozapisywał mnie
    do różnych sexstron itp.

    Nie pomogę Ci podając sposoby prawne, bo takie w wypadku spamu z
    zagrabnicy praktycznie nie istnieją. Pozostało nam okopanie się
    na pozycjach i obrona z własnego ogródka. Jest to
    najskuteczniejsza eliminacja spamu.

    Pierwszy samouczący się filtr jest na serwerze Onetu. Jak tam
    zajrzę czasem, to właśnie widzę te ilości spamu zatrzymane przez
    automat w specjalnym katalogu.
    Drugi filtr jest już u mnie na komputerze na czytniku poczty.
    Musisz zmienić czytnik z Outlooka na np. Mozillę czy Firebird-a.
    Są w nich także samouczące się filtry.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.