  • Data: 2009-11-23 22:44:23
    Temat: Re: Jak podpisać umowę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Nov 2009, l...@g...com wrote:

    > Witam serdecznie,
    > jestem osobą niepełnosprawną, nie mogę niestety własnoręcznie się
    > podpisać. Jak może ktoś np. mój znajomy lub rodzice mogą podpisać za
    > mnie umowę, czy jakiekolwiek inne pismo, tak aby to było zgodne z
    > polskim prawem?
    >
    > Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. :)

    Może przepisy sobie poczytaj.
    Tu np., art.79:
    _117.html

    Część przepisów KC jest "ogólna" (nie zawiera określenia dziedzin
    i aktów których dotyczy), w tym ów o podpisach, stosuje się je
    (te przepisy "ogólne") w całym prawie (żeby ktoś nie wpadł na
    pomysł, że mam zacytować osobno jak podpisuje się w postępowaniu
    karnym i administracyjnym ;))

    Na wypadek, jak np. na "papierze" nie bardzo jest miejsce na odcisk,
    IMVHO można sporządzić "odciskowo" podpisane pełnomocnictwo
    (a pełnomocnik już podpisze "zwyczajnie")

    pzdr, Gotfryd