    From: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak odzyskać swoją należność ?
    Date: Thu, 4 Aug 2005 00:04:16 +0200

    > Reszta jest OK!
    Milo mi to czytac..
    >Z dziennikiem budowy może być o tyle problem, że z
    > mojego doświadczenia wynika, ze najczęściej robi się go po zakończeniu
    > budowy. Wyjątkiem są budowy na rzecz jakiś samorządów lub instytucji
    > państwowych. Wówczas jest zastępstwo inwestorskie i w ogóle ten dziennik
    > spełnia poza dokumentacją budowy również inne funkcje. A i to trudno go
    > na budowie czasem uświadczyć.
    W sumie tak, ale z tego co widze to jesli sam projekt instalacji
    elektrycznej kosztuje 10kpln to duza budowa i jesli inwestor nie chce miec
    problemow i ma rozsadnego inspektora nadzoru to raczej jest prowadzony, duzo
    jest robot zakrytych i takie rzeczy wpisuje sie do dziennika, ale to zalezy
    indywidualnie od okolicznosci i dlatego napisalem:
    "(jesli inne okolicznosci tego nie wykluczaja) "
    Ale to dokument z ktorego latwo sie nie wywina.. Ostatnio to przerabiam bo w
    sadzie dochodzimy 900kpln naleznosci od generalnergo wykonawcy za robote i
    na szczescie my (i przymuszany inspektor nadzoru ze strony inwestora)
    wpisywalismy pewne rzeczy do dziennika i teraz sa dowody na sciemnianie
    generalnego wykonawcy, ktory wzial kase od inwestora i "zapomnial" o
    podwykonawcach...
    Jszcze przypomnial mi sie jakis nowy (pojecie wzgledne) paragraf KC, ktory
    mowi o solidarnej odpowiedzialnosci inwestora i generalnego wykonawcy wobec
    podwykonawcow, nie znam numeru paragrafu jednak pamietam ze dotyczy robot
    budowlanych i wiem ze mozna za jego pomoca cos wyrwac od inwestora - ale tu
    niech wypowidza sie znawcy KC czy ten paragraf w ogole mialby tu
    zastosowanie (ewentualnie gdzie bedzie mial - jesli ktos mialby chwile i
    napisal - przyda sie nie tylko nam)

    Pozdrawiam
    A.S.