  • Data: 2010-07-07 08:30:53
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze za faktury
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-07-2010 09:34, Johnson pisze:

    > Nie zgadzam się z tym "często", statystycznie to rzadko i to bardzo.

    Ja piszę na podstawi własnych obserwacji, bo rozsyłam za moich klientów
    wezwania i kontroluję płatności.

    Podaj te swoje dane statystyczne dla porównania. Może kliencie moich
    klientów to jakieś aniołki.

    > Jak jestem wierzycielem i mam wymagalny dług to nie ma tu miejsca na
    > złośliwość. Dochodzenie istniejących wierzytelności nie jest pieniactwem.

    Pozywanie do sądu bez przypomnienia dłużnikowi o istnieniu długu to
    pieniactwo. No i zwykłe ludzkie świństwo.

    > Ale mogą się zgodzić że przepis ma na celu zmniejszenie liczb spraw w
    > sądzie. Tylko dobywa się to kosztem wierzycieli,

    5,65 - list polecony ZPO. Dodaj koszt koperty i papieru - 7 zł? Nie więcej.

    > którzy muszą podjąć
    > więcej działań by odzyskać swoje pieniądze. W rzadkich wypadkach, to
    > przeciągniecie powiedzmy dwutygodniowe może się skoczyć źlę dla takiego
    > prze3diębiorcy.

    Jak dług jest naprawdę trudny do ściągnięcia albo dłużnik naprawdę nie
    chce płacić, to nakaz magicznie nie zamienia się w pieniądze.
    Argument, że przez pozywanie dłużników pieniądze uzyskasz w terminie
    krótszym niż dwa tygodnie jest przezabawny.

    Jak to jest kwestia życia i śmierci, to należy wyrobić sobie praktykę
    wysyłania wezwań dzień po upływie terminu. Znam firmy które tak robią.

    > Kobieto, jak nie odróżniasz prawa karnego i cywilnego to [tu słowo
    > obraźliwe co do poziomu inteligencji].

    Osobniku płci męskiej, nie potrafisz myśleć inaczej niż ustawami?
    Kryminalista ma też znaczenie potoczne. Wierzyciel który bez jednego
    ostrzeżenia idzie do sądu, traktuje swojego dłużnika jak kryminalistę
    właśnie.

    Czytaj mniej podręczników i ustaw a więcej literatury pięknej - to
    wzbogaca i słownictwo i osobowość. Jak się weźmiesz do roboty, za parę
    lat będziesz potrafił wyrazić swoje wzburzenie bez inwektyw, nawet tych
    na bezdechu.

    Swoją drogą skąd w Tobie tyle gniewu i frustracji? Żeby z trudem
    powstrzymywać się od rzucania mięsem przy takiej błahostce...
    Co robisz jak ktoś wymusi na Tobie pierwszeństwo? Wyskakujesz z
    samochodu z bejsbolem?

    Wiesz, są już u nas terapie kontroli gniewu. Nie ma się czego wstydzić,
    to jest choroba cywilizacyjna.

    > Normalny dłużnik który "wpada" w niezawinione kłopoty goni do
    > wierzyciela by z nim porozmawiać i przesunąć termin płatności, czy też
    > zawrzeć jakaś ugodę.

    Czyli jak ktoś np. leży w szpitalu a jego sprawy próbuje poukładać
    rodzina, to zalicza się do "nienormalnych" i takiego od razu do sądu?
    Także ktoś, kto przeoczył jaką płatność czy zgubił fakturę (ZBRODNIA!)
    nie zasługuje na jedno przypomnienie? Na te 5,65zł?

    ps. dla osób mających kłopoty z polszczyzną wkraczająca poza KC i KK -
    "zbrodnia" nie jest w tym kontekście terminem z kodeksu karnego

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813