    From: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak obronic się przed głupota zakł. energetycznego
    Date: Sat, 4 Jun 2005 14:40:50 +0200

    Daniel wrote:
    > Użytkownik "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> napisał w
    > wiadomości news:d7roqr$30kr$1@riot.atman.pl...

    > Tez mi sie tak wydaje. Poza tym, skoro wypowiedziales (jezeli
    > wypowiedziales) im juz umowe najmu a termin wypowiedzenia minal, nie
    > sa juz najmujacymi (oni tam po prostu mieszkaja:)), czyli powyzszy
    > art 6 juz sie nie stosuje.

    Macie racje pod kątem logiki, poczucia sprawiedliwości i moralności,
    ale...niestety niekoniecznie macie racje w świetle przepisów prawa:(, w
    szczególności w świetle Ustawy o ochronie lokatorów...itp (zreszta sama jej
    nazwa jest wiele mówiąca), która
    "wysmażył" synalek prof. Zolla, kiedy jeszcze studia konczył, a posły-osły
    ją zatwierdzili.

    1.Mieszkajacy nawet bez umowy dalej jest lokatorem, tyle, że nazywa się
    bezumownym, ale w gruncie rzeczy chronią go przepisy tej ustawy tak samo,
    jak legalnego lokatora i w stosunku do niego też nalezy dostosowywac się do
    przepisów owej ustawy,
    2.Tak jak napisano w przytoczonym przeze mnie art.6a tej Ustawy wynajmujacy
    musi lokatorowi (nie ma rozróżnienia, czy legalnemu, czy bezumownemu)
    zapewnic możność korzystania z mediów. Jesli lokator za nie mu nie płaci, to
    oczywiście lokator może wystąpić, po wypełnieniu opisanej tam długiej
    procedury wezwań , upomnień itp, wystąpic przeciwko niemu o zapłatę, uzyskać
    nakaz egzekucyjny i dochodzić należności. Ale niezależnie od wyniku tego
    (np. czy dług ściągalny, czy nie) winien mu zapewniac dopływ np. energii
    elekt. (chyba , że ZE to odetnie,a to inna sprawa), W przeciwnym bowiem
    razie lokator może (i były takie przypadki) wystąpic do sądu z powództwem o
    przywrócenie dostaw i o odszkodowanie (bo mu się np. kawior w lodówce
    zepsuł) i sąd to uznawał!!!:
    Bo lokator wprawdzie nie płaci, ale to święta krowa, a burżuj mający np. M-2
    niechaj płaci za wszystko.
    3. na szczęście 1.01 znowelizowano tę ustawę, wprowadzając tzw. najem
    okazjonalny, w podstawowych elementach regulowany przez KC. Jak jednakże
    wyglądać to będzie w praktyce sądowej nie wiem.

    I dlatego wolałbym, aby to ZE odciął moim "lokatorom" dostawy energii, stąd
    wracam do mojego pierwotnego pytania,- jak zdopingowac Stoen do tego i czy
    ma sens dopingowanie ich kwestią naprawiania szkód, ktore swoim zaniechaniem
    (sprzecznym po części z OWD) mi powodują?

    PS. Polecam, szczególnie wynajmującym, lekturę w/w ustawy,- nóż w kieszeni
    otwiera się.

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.