    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Date: Sat, 11 Dec 2010 13:26:17 +0100
    <4cf518d1$0$22814$65785112@news.neostrada.pl> <id35rt$fbp$1@news.onet.pl>
    <4cf639c6$0$22812$65785112@news.neostrada.pl> <id5kao$lvm$1@news.onet.pl>
    <4cf66090$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <id6cab$6n1$1@news.onet.pl>
    <4cf8a55f$0$22805$65785112@news.neostrada.pl> <ida9q9$veh$1@news.onet.pl>
    <idaapl$379$1@news.onet.pl> <idab01$3gm$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <idap5p$mek$3@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <idapn3$ofp$1@news.onet.pl>
    <idaq7p$pbg$2@news.onet.pl> <idarkf$v39$1@news.onet.pl>
    <idbf3t$u2q$1@news.onet.pl> <idbmdm$nkm$1@news.onet.pl>
    <idbno5$rog$1@news.onet.pl> <idbooc$v3g$1@news.onet.pl>
    <idbp2g$cc$1@news.onet.pl> <idbprv$2q5$1@news.onet.pl>
    <4cf981ab$0$20997$65785112@news.neostrada.pl> <idcjet$64i$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1012041105440.604@quad> <ideeqp$abf$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1012111037580.424@quad>

    > Potrzebuję czy nie... rozejrzałem się i nie widziałem.
    > Myślałem że wyjaśniłem :) - ubezpieczenie OC *tylko* od szkód na ludziach,
    > które ze względu na nikłe prawdopodobieństwo zdarzenia powinno być
    > relatywnie
    > tanie (w porównaniu do ubezpieczenia od szkód majątkowych).
    > Ale nie od kiludziesięciu kzł (typowego przy "majątkowych" od roweru),
    > lecz kilkuset bądź "unlimited".

    "Unlimited" to Ci nikt nie da. Wiesz, do kiedy nie zapoznałem się z
    branżą ubezpieczeniową od środka, to nie wiedziałem, że ubezpieczyciele
    aż tak boją się ryzyka. Przynajmniej ci działający w Polsce, bo za
    granicą może być inaczej.

    Zupełnie jak baby. Strasznie bojaźliwi. Ubezpieczyć się od czegoś bardzo
    rzadkiego, bardzo chętnie (de facto polega to tylko na przyjęciu
    składki). Ale ubezpieczenie poważnego ryzyka (kilka, kilkanaście procent
    prawdopodobieństwa), rzadko kiedy się da. Nawet odpowiednio kalkulując
    składkę.

    Indolencja polskich ubezpieczycieli sięga już absurdu. Jest taki produkt
    jak "gwarancja zapłaty należności handlowych" - ubezpieczyciel
    gwarantuje, że kontrahent zapłaci za coś. Czy wiesz, że niedawno żaden z
    ubezpieczycieli, którzy mają taką ofertę oficjalnie dostępną, nie chciał
    dać takiej gwarancji nawet jeśli klient chciał dać 100% zabezpieczenia w
    gotówce?! (a chciał dać, ponieważ beneficjent wymagał właśnie gwarancji,
    a nie kaucji).

    Powody odmowy: dajemy je tylko naszym stałym, sprawdzonym klientom.
    Broker: Tak, ale klient może dać 100% zabezpieczenia
    Ubezpieczyciel: mimo wszystko nie możemy, takie mamy procedury.

    Odnośnie ubezpieczenia roweru: podpytam ;)

    --
    Liwiusz