  • Data: 2005-07-20 08:48:54
    Temat: Re: Jak mam traktowac takie pogróżki ?
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dbk2od$36u$1@korweta.task.gda.pl...

    > Czy sam fakt przedstawienia mi takich gróźb jest karalny, czy dopiero
    > karalne byłoby wprowadzenie tych gróźb w czyn ?

    Zachowanie owego wspolnika generalnie miesci sie w granicach tzw. grozby bezprawnej
    (tu: jako grozby rozgloszenia wiadomosci uwlaczajacej twojej czci). Jednakze w tym
    tylko zakresie grozba ta nie stanowi przestepstwa. Ale jesli jest srodkiem do
    zmuszenia ciebie do jakiegos dzialania zaniechania czy znoszenia - na przyklad jesli
    tenze wspolnik bedzie grozil ci w ten sposob w celu wymuszenia wierzytelnosci (patrz
    art. 191 par 1 i 2 kk) - bedzie wiazac sie z kwestia jego odpowiedzialnosci karnej.

    Jesli zrealizuje ta grozbe - wtedy oczywiscie bedzie to karalne jako znieslawienie.