  • Data: 2011-11-23 08:54:55
    Temat: Re: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):

    > bo
    >
    > Jakiś szerszy kontekst? Bo być może jest ziarenko prawdy w tym, że
    > pewnych procedur medycznych u ludzi w podeszłym wieku nie powinno się
    > stosować (a robi się to nie po to aby życie tych ludzi ratować, tylko
    > dla kasy).

    > Chyba lepiej, Ĺźe sportu a nie zdrowia? ;)

    W aktualnym systemie ochrony zdrowia w RP lekarze nie są
    zainteresowani zdrowiem lecz jak największą zachorowalnością.
    Pracują na punkty. Im wiecej punktów tym więcej kasy da im NFZ.
    Konkursy polegają na odgórnie ustanowionych przez urzędników planach.
    Jak ktoś nie jest w stanie wykonać planu to nie ma umowy z NFZ.

    Co innego jak byś to ty dawał lekarzowi kasę za WYLECZENIE
    lub twoja dobra (a takich u nas też nie ma) firma ubezpieceniowa.

    Generalnie system wymaga prawdziwej reformy a nie pratyjnej
    fikcji. Musi być i rynkowy i mieć elementy solidaryzmu społecznego
    (na raki, nerki, wątroby itp bardzo drogie leczenia).

    Ja taki system mam ale partie nie są tym projektem zainteresowane
    bo on likwiduje ZUS.

    Andrzej.