    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dostać odpis aktu własności?
    Date: Wed, 15 Mar 2006 14:54:59 +0100

    Użytkownik "hirondelle" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dv931i$2j5$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób uzyskać potwierdzenie własności
    > hipotecznej nieruchomości którą kiedyś kupiłam a następnie zgubiłam akt
    > własnosci? Problem w tym, że to było w latach 80, wtedy umowę podpisywałam
    [cut]

    Wszystko zalezy jaja to jest nieruchomość. Jesli działka, to ewidencja
    gruntów ma wszelkie dane. Ewidencja gruntów znajduje sie najczęsciej w
    urzedach powiatowych, coraz rzadziej delegatury w gminach, ale to bardzo
    prosto jest ustalić. Tam w ewidecji powinien byc numer księgi wieczystej. Z
    tym numerem udajesz sie do sadu i można uzyskać np. wgląd do księgi
    wieczystej lub odpis. Sądy najczęsciej pokrywają się z powiatami, wiec
    czy dana gmina jest u nich w ewidencji.
    Mała uwaga. Odpis z ewidencji gruntów uzyska tylko własciciel lub
    pełnomocnik. Ale można spytać się tylko o numer księgi wieczystej i urzędnik
    powinien go podać. W sądzie wgląd do księgi ma każdy, ale odpis może uzyskac
    tylko właściciel (gdy księga jest jeszcze papierowa) lub dowolna osoba (gdy
    księga jest już elektroniczna).
    Gdy chodzi o mieszkanie, to w danych wspólnoty powinien był łatwo
    uzyskiwalny numer księgi wieczystej całej nieruchomości. Wtedy na podstawie
    wglądu do tej księgi wieczystej można ustalić do której księgi wieczystej
    lokal został odłączony. A może także się zdażyć, że zarządca ma nawet numer
    księgi tego lokalu.
    Ostatnia uwaga - idąc do sądu z adresem nieruchomości nie załatwisz nic.
    Ewidencja i wyszukiwanie jest tylko po numerach KW.