  • Data: 2006-02-10 11:31:53
    Temat: Re: Jak doprowadzić do kontroli LPG ?
    Od: "jacobs" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dsgihp$arf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

    LPG stosuje mieszankę 2 gazów. Propanu i Butanu. Na okres zimowy domieszka
    butanu jest zwiększana w celu zapewnienia większej ilości energii
    wydzielanej w wyniku spalania gazu, jak też jest czynnikiem powodującym
    mniejszą skłonność gazu do zamarzania.
    Propan jest dużo tańszym gazem o mniejszej wartości opałowej. Butan jst
    droższy, ale wydajniejszy.
    LPG mogą oszukiać tylko i wyłącznie na proporcjach tych 2 gazów. Więcej
    propanu, wieksze spalanie w silniku, aby uzyskac tą sama moc.

    Woda występuje w ilościach śladowych, niestety ona nie odparowuje i
    pozostaje w zbiorniku.

    J.