    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <8zdtg0xepz91$.n8h4l6anyh2g$.dlg@40tude.net>
    <6012aacb$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gf4c6v5ob0he$.ajvmrbx8asyd$.dlg@40tude.net>
    <6012b9a6$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <60131076$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <6013e3e6$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <60142768$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60142f32$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <60143cb0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60156174$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Sun, 31 Jan 2021 00:28:08 +0100

    W dniu 30.01.2021 o 15:59, Budzik pisze:
    > Ok, ja juz chyba straciłem nadzieje...
    > Policja pokazuje we wszystkich statystykach ze najczestsza przyczyna
    > wypadków drogowych jest nadmierna predkosc i nieudzielenie
    > pierwszenstwa.
    > Okazuje sie ze według ciebie jest to fakt parkowania auta przy drodze.
    > Poddaje sie.

    Bo wyciągasz głupie wnioski. Zauważyłem jedynie, że z uwagi na to, ze
    droga wąska, kręta i bardzo obciążona, to policjanci stojąc koło niej
    zmienić tego nie zdołają. Przecież jej nie wyprostują. Tam i tak się
    szybko jechać nie da. Chyba, że nocą, jak jest mały ruch.

    Natomiast teoretycznie stojący policjant może zostać potrącony i zginąć.
    No więc reasumując to zmniejszyć ilość ofiar ich obecność nie zmniejszy,
    a teoretycznie istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, ze ktoś w nich
    uderzy. Jak ich nie będzie, to na pewno w nich nie uderzy.

    Kilka lat temu drogę wyremontowano. I pomysł dobry, tylko głupotą było
    pociągnięcie na tych 50 km ciągłego pasa. Wcześniej ludzie starali się
    wyprzedzać na tych odcinkach, co była przerywana. Oczywiście, raz na
    czas znalazł się kretyn, co to na ciągłej wyprzedzał. Ale większość
    jednak się stosowała do znaków.

    Teraz wyprzedzają "gdzie popadnie", bo nigdzie nie wolno. Przy dużym
    ruchu już jeden ciągnik na tych 50 km powoduje, że cała kolumna zaczyna
    jechać z jego prędkością, bo na sporych odcinkach naprawdę nie da się go
    wyprzedzić niezależnie już nawet od tej ciągłej linii.

    Takie same zamieszanie robią TIR-y. Lina produkcyjna do butelkowania
    wody mineralnej ma wydajność rzędu 10 ton na godzinę. Pracuje całą dobę.
    W większych rozlewniach jest ich kilka. Na TIR-a wchodzi 20 ton (24
    palety po około 800 kg) Czyli jeden TIR na dwie godziny. Mamy masę
    TIR-ów wywożących wodę mineralną z Krynicy, Muszyny, Powroźnika i
    Piwnicznej oraz pomniejszych rozlewni. Sądzę, ze to kilkanaście na
    godzinę. W zasadzie wszystkie pchają się na Brzesko, a przecież to nie
    jedyne ładunku. Na płaskim taki TIR jedzie nawet szybko, ale na
    podjazdach, to niestety mu brakuje mocy. Tu już - moim zdaniem -
    należałoby to na tory wrzucić. Jest linia kolejowa przez większość tych
    miejscowości (poza rozlewnią MULTI-VITA). Przechodzi zasadniczo przy
    tych zakładach. Może i jakąś bocznicę by trzeba, ale nikt nad tym nie
    myśli. Teraz jeszcze chcą zrobić przejście towarowe w Piwnicznej i
    ludzie zaczęli protesty. Wychodzą na drogi itd.

    Reasumując, to zwiększenie ilości patroli ma sens tam, gdzie zagrożenie
    wypływa z niefrasobliwości kierowców. Jak zagrożenie wynika z jakości
    drogi, to da to niewiele.

    --
    Robert Tomasik