    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <60074638$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <9bi5eu1f53bj$.a3eb7plakian$.dlg@40tude.net>
    <6008598a$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <14hz6nazq619z.gdbsmwfhbinb$.dlg@40tude.net>
    <6009b1fc$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1jebua7v2ia4w$.10l0wzrmcbyn$.dlg@40tude.net>
    <3ELOH.554077$T8c9.207571@fx21.ams1>
    <qdftjkvebgi8.122cq96zmff52$.dlg@40tude.net>
    <OuJPH.626349$Vimb.469915@fx25.ams1>
    <1x086znve13z8$.bwl7r7casn0b$.dlg@40tude.net>
    <600ff7e9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Tue, 26 Jan 2021 13:59:36 +0100

    > Nikt ich nigdzie nie chce spychać. Obecnie to jednak wygląda tak, że
    > rowerzysta sobie te 20 km/h pedałuje. W mieście go trudno wyprzedzić,
    > ale gdy już się to uda zrobić bezpiecznie, to na najbliższych światłach
    > przeciska się on pomiędzy stojącymi samochodami i problem z
    > wyprzedzeniem jest na nowo.

    Weź pomyśl przez chwilę.
    Jeśli się nie przeciśnie, to będzie stał za trzecim samochodem. Czyli
    będzie stał przed czwartym.
    Teraz ten czwarty (i piąty...) ma problem z wyprzedzaniem. I co teraz?

    Co za różnica czy problem z wyprzedzaniem ma pierwszy stojący przed
    światłami, czy czwarty albo piąty? Ten pierwszy jest jakiś lepszy od
    tego czwartego?

    > Rowerzysta wiele szybciej do celu nie
    > dojedzie. Samochody jako całość zamiast jechać 40 km/h, to jadą 20 km/h.

    Nieprawda. Tylko ci jadący za rowerem, którzy nie mogą bezpiecznie
    wyprzedzić...

    Zawsze będą jakieś samochody przed rowerem i za rowerem.
    To gdzie ty widzisz różnicę, że rower w korku przeciśnie się o trzy
    samochody do przodu, zamiast stać trzy samochody z tyłu?

    > Kierowcy zaczynają blokować rowerzystów stając koło krawężnika,

    Walić mandatami aż przestaną.

    > by nie
    > generować problemu.

    Nie. To ten który blokuje generuje problem.

    > To rowerzyści wyprzedzają ich chodnikiem

    Bo skoro ich kierowcy blokują... jest akcja - jest reakcja.

    > albo
    > środkiem, gdzie jeszcze motocyklistom przeszkadzają, bo oni też przecież
    > są wyjątkowi.

    Jak to przeszkadzają? Przecież pisałeś, że powinno być równouprawnienie
    i rowerzyści są pełnoprawnymi użytkownikami drogi.

    Skoro jest miejsce na przejazd dla motocyklisty, to tym bardziej zmieści
    się rower. Gdy jakiś kierowca celowo i złośliwie zawęża ten przejazd to
    jest zwykłym dzbanem, który zazdrości, że rower przejechał, a on musi
    stać w korku. Jak on musi, to niech ten rowerzysta też stoi, a co! Może
    przy okazji rowerzyście krowa zdechnie, będzie kolejny powód do
    zadowolenia dla wielce szanownego pana kierowcy.

    > Generalnie nikomu nie służąca wojna się robi na drodze, a
    > kierowcy, zwłaszcza większych samochodów, to już po prostu nie ogarniają
    > tych małych wciskających się w martwe pola użytkowników.

    Jak nie ogarniają, to niech nie wyjeżdżają na drogę.
    Kto im dał prawo jazdy, skoro nie ogarniają?

    > Teraz jeszcze
    > zagrożeniem będą przebywający w pobliżu przejścia piesi,

    Jeździsz po chodnikach?

    > a przejścia, to
    > mamy ":nasrane" cokolwiek przypadkowo i bez wyobraźni.

    Może dlatego, że nie wolno przechodzić w dowolnym miejscu, jak w
    cywilizowanych krajach? Więc żeby było wolno, malują tak dużo pasów.
    Absurd i marnotrawienie farby.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr